Dankort + VISA/Dankort VISA Electron Mastercard VISA MobilePay

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos Senior World ApS

Generelle oplysninger

Senior World ApS
Sindalsvej 35 B
8240 Risskov

CVR nr.: 44 05 59 61

Telefon: 70 60 50 25
E-mail: Info@seniorworld.dk

 

1. Køb hos Seniorworld.dk
Købet gælder i det øjeblik du som kunde har trykket på bestillingsknappen.

 

2. Priser og kontrakter
Alle priser er inkl. 25 % moms. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

 

3. Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

 

4. Levering
Vi forsøger så vidt muligt at afsende ordre indgået inden kl. 12 samme hverdag, ordre foretaget efter kl. 12 afsendes den efterfølgende hverdag.

Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dem besked på mail.

Særligt ved køb af El-Scooter her er leveringstiden 2-5 dage pga. klargøring og levering sker kun efter aftale samt i Øst Jylland i en maks radius på ca. 60 km. fra Aarhus.

 

5. Afbestilling
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, fremsendes en e-mail til info@seniorworld.dk med mærket "Afbestilling". Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling" indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 10:00 samme dag, som bestillingen er foretaget hvis muligt. Ellers send afbestilling hurtigst muligt. Ordre pakkes og sendes ofte indenfor samme time som de er afgivet.

 

6. Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, VisaDankort, eDankort, Mastercard og Mobilepay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Det er som offentlig institution også muligt at betale med EAN nr.
Bankoverførelse modtages kun fra erhverv og kræver forudgående aftale.

 

7. Reklamationsret
I henhold til købeloven gives der 2 års reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale, afvigelser fra design og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hver sag afgøres altid individuelt.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.
Forkert håndtering indebærer for eksempel forkert opbevaring, der kan give skade, forkert benyttelse af produktet i forhold til den tilsigtede anvendelse m.v.

Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Rimelig tid defineres som at være inden for de første 14 dage, efter at varen er modtaget, eller straks efter at fejlen er opdaget. Går varen i stykker på trods af korrekt håndtering af produktet, gælder reklamationsretten.

Vi vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Returnering skal aftales på forhånd. Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

8. Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonummer, så det aftalte beløb kan overføres til din konto.

Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. Vores e-mails behandles kun af ansatte af virksomheden, som er under tavshedspligt.

 

9. Returret
Der gives 30 dages fuld returret på varer købt i vores webshop, medmindre der er tale om et online kursus, forløb eller et lignende digitalt produkt. Ved disse bortfalder fortrydelsesretten jf. købeloven så snart købet er bekræftet, og der er adgang til det digitale produkt.

Perioden regnes fra den dag;

●        Hvor du modtager ordren.

●        Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveret enkeltvis              eller af flere omgange.

●        Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om levering af varer, der består af flere partier/dele.

●        Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger i forhold til fragt er købers ansvar, medmindre der vedlægges returlabels i din forsendelse. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. I pakken kan der vedlægges en kopi af ordrebekræftelsen eller vores Fortrydelsesformular. Det er ikke et krav. Det er blot vigtigt at vi kan se afsender af pakken samt ordre eller faktura nr.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelse om fortrydelse skal gives pr. mail. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Ønsker du at sende varen retur til os, skal du vedlægge ordre nr. eller faktura nr. og sende varen tilbage.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse til os angående fortrydelsen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du bærer risikoen for beskadigelse af varen fra tidspunktet for varens levering hos dig, og til vi har modtaget den.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

●        Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

●        Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

●        Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.

●        Varer, hvor plomberingen er brudt.

●        Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

●        Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke om, at vedkommende mister sin fortrydelsesret ved bekræftelse af køb.

●        Udsalgsvarer, hvor der tydeligt er blevet gjort opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret.

●        Aftaler indgået på offentlig auktion.

●        Varer, der forringes eller forældes hurtigt, som for eksempel fødevarer.

 

10. Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at undersøge varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens stand og handelsmæssige værdi, når vi får varen retur. For at få hele købsbeløbet retur, er du derfor velkommen til at afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

 

11. Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du beløbet, du har overført til os, retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes det fra købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet udtryk for noget andet.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen af beløbet, indtil vi har fået varen retur.

 

12. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.

Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en husstand registreret som firma (firma=erhvervskunde eller institution).

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Seniorworld.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.

1. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
2. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.

 

13. GDPR/Persondatapolitik
Når du som kunde taster en ordre via seniorworld.dk gemmes ordredetaljer. Her registreres navn, adresse, telefon og emailadresser, samt hvad du bestiller.

Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Oplysningerne overføres automatisk til vores økonomisystem hvor kunden også bliver oprettet. Så også her registreres navn, adresse, telefon og emailadresser, samt hvad du har bestilt.

Personoplysningerne registreres hos Senior World ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Hvis du som kunde vil have slettet dine data kan vi gøre dig inaktiv som kunde. Vi sletter først dig først helt efter 5 år, i henhold til regnskabsloven.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@seniorworld.dk.

 

14. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jens T. Liendgaard, jtl@seniorworld.dk, tlf.: 70 60 50 09. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Klageportalen - Nævnenes Hus (naevneneshus.dk)

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -

http://ec.europa.eu/odr

 

15. Er du i tvivl?
Hvis der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Seniorworld.dk, at De retter henvendelse til
info@seniorworld.dk eller tlf: 70 60 50 25. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 4. november 2023.